Home / Uniqprint.nl / Hoog personeelsverloop? Kies voor naambadges!

Hoog personeelsverloop? Kies voor naambadges!

Sommige bedrijven hebben een sterk personeelsverloop. Dat kan veroorzaakt worden doordat er veel flexwerkers zijn of omdat er regelmatig stagiairs aan de slag gaan. Verder kan personeelsverloop ook worden veroorzaakt door tijdelijke contracten die niet worden verlengd, of doordat er gebruik wordt gemaakt van uitzendkrachten. Wat is de beste manier van omgaan met een hoog personeelsverloop? In ieder geval moet het bedrijf zich daarop aanpassen door meer flexibiliteit te bieden. Een van de belangrijkste punten waar op gelet moet worden is herkenbaarheid. Dit wordt sterk bevorderd door het gebruik van naambadges binnen het bedrijf. Heeft jouw bedrijf een hoog personeelsverloop? Dan is het direct uitgeven van naambadges een must!

Waarom naambadges binnen het bedrijf?

Een bedrijf dat hoog personeelsverloop heeft, heeft over het algemeen een vaste kern van werknemers die er altijd zijn. Deze kern vormt de ruggengraat van het bedrijf: zij werken het nieuwe personeel in en beantwoorden vragen. Het is echter voor het vaste personeel bijzonder lastig wanneer er telkens nieuwe gezichten opduiken en de gezichten waar men net aan gewend is geraakt weer verdwijnen. Want wie is nou wie? Het gebruik van naambadges maakt dit een heel stuk eenvoudiger. Zo herkent iedereen elkaar snel en gemakkelijk. Zo weten je vaste werknemers al snel wie “Brian, stagiair” is, ook al is hij nog maar twee weken op de zaak. Mensen hoeven elkaar niet voortdurend te vragen ‘wie was jij ook alweer?’, waardoor ook de werksfeer een stuk gemakkelijker en vriendelijker wordt.

Presentatie naar buiten toe

Niet alleen voor je eigen werknemers is het prettig als men naambadges draagt. Ook naar buiten toe is het belangrijk dat je werknemers herkend worden. Bijvoorbeeld in de zorg zijn naambadges onmisbaar. Ze zorgen ervoor dat al die nieuwe gezichten van de werknemers meteen worden herkent, of dat mensen in ieder geval weten wie ze moeten aanspreken. Binnen de thuiszorg is ook regelmatig sprake van hoog personeelsverloop. Ouderen voelen zich sneller op hun gemak bij iemand die ze van naam kennen - dus ook hier spelen naambadges een belangrijke rol. Verder zien naambadges er professioneel uit, wat de presentatie van het bedrijf naar buiten toe verder bevorderd.

Herbruikbare naambadges bij hoog personeelsverloop

Wanneer er sprake is van hoog personeelsverloop kunnen naambadges behoorlijk duur zijn. De initiële kosten vallen wel mee als je standaard naambadges besteld, maar als je ze niet kunt aanpassen moet je regelmatig nieuwe bestellen. Elke nieuwe bestelling is weer een extra kostenpost, zeker omdat er ook nog eens verzendkosten bij komen kijken. Bovendien is het voortdurend opnieuw bestellen van naambadges lastig, het kost tijd én het is slecht voor het milieu. Daarom zijn herbruikbare naambadges een stuk voordeliger in deze situatie. Je koopt gewoon een flink aantal naambadges, waar je zelf de tekst op kunt plaatsen met de bijgeleverde software. Vervolgens kun je de naambadges terugvragen wanneer een van je werknemers voor het laatst komt. De ingeleverde naambadge pas je gewoon aan voor de nieuwe werknemer die eraan komt. Zo bespaar je veel energie, veel tijd en veel geld. Hoe hoger het personeelsverloop, hoe belangrijker herbruikbare naambadges worden in je bedrijfsvoering! Herbruikbare naambadges zijn ideaal als zich veel wijzigingen voordoen. Even via de software de tekst van de naambadge aanpassen, afdrukken en in de naambadge schuiven en klaar is de badge voor de volgende gebruiker! Het is zo makkelijk dat ook grote bedrijven zoals Hilton Hotels en het Holland Casino gebruik maken van deze naambadges. Let er maar eens op: hun werknemers zien er altijd keurig verzorgd én herkenbaar uit. Ook als het bijvoorbeeld gaat om stagiairs of tijdelijke uitzendkrachten!