Home / Uniqprint.nl

Naambadge adviescentrum

3+1 tips voor het organiseren van een interactieve workshop

3+1 tips voor het organiseren van een interactieve workshop

Bent u ooit eens aanwezig geweest bij een bijeenkomst waarbij een workshopdeelnemer uit verveling continu op zijn stoel zat te schuiven? Of een meeting waarbij de spreker een interessant verhaal afstak, maar zijn houding – handen in de zakken - zijn presentatie in de weg zat. Daar komt het belang van lichaamstaal om de hoek kijken. Wist u dat 93% van uw boodschap wordt overgebracht door non-verbale signalen?

Bent u van plan om binnenkort een workshop te organiseren? Neem dan in ogenschouw dat een boodschap pas aankomt wanneer iemand zich een goede houding aanmeet. Pas dan transformeert het verhaal is een ijzersterke presentatie. En, met een ijzersterke presentatie windt u deelnemers zo om uw vingers. Toch zijn er nog meer manieren om verbinding te maken met uw publiek.

Kennis is macht, maar enthousiasme brengt iets in gang

De stem van uw emotie is een groot goed voor presentaties, lezingen of workshops. Een workshop kan pas een succes worden als uw verbale en non-verbale communicatie congruent is. Dat wil zeggen: wanneer uw boodschap is afgestemd op uw emoties. Daarbij is het van belang dat u uw verhaal kracht bijzet door gebaren. Praat met uw handen, maar zorg dat het niet afleidt van uw boodschap.

Zorg voor interactie

Stem uw kleding af op uw publiek. Draag geen pak wanneer u voor zorgmedewerkers staat, maar wel wanneer u een zakelijke presentatie houdt. Draag een naambadge van Uniqprint zodat de doelgroep weet wie er voor ze staat. Om de snelheid van de workshop erin te houden en ervoor te zorgen dat u uw publiek genoeg betrekt bij uw workshop is het verstandig om gebruik te maken van co-creatie. Maak gebruik van ‘the whisdom of the crowd’ en haal deelnemers uit hun comfortzone. Een manier om dit te doen is door deelnemers bij de start van de workhop met elkaar contact te laten maken en daarna in contact te laten komen met het onderwerp van de presentatie.

Doseer humor

Zorg dat mensen u zien als inspirerende spreker, maar vooral ook als verleuker. Ondersteun uw verhaal met voorbeelden en leuke anekdotes. Deze welkome afleiders zullen voor het publiek als punten van herkenning voelen en zorgen voor meer betrokkenheid bij de workshop.

Handige tips om duurzaamheid in uw bedrijf te verankeren

Handige tips om duurzaamheid in uw bedrijf te verankeren

Meer en meer spreekt de samenleving bedrijven aan om zorgvuldiger om te gaan met het milieu. Steeds meer professionals willen voldoen aan deze oproep vanuit de maatschappij. Zij bedenken duurzame oplossingen om de leefomgeving te sparen. Maar, niet alle bedrijven hebben een groene gereedschapskist met duurzame trucs paraat. Wilt u zich aansluiten bij een steeds grotere groep groene professionals? Hanteer de volgende milieubewuste oplossingen voor uw kantoor.

Je maatschappelijk verantwoordelijk opstellen en het nadenken over oplossingen om het milieu te sparen is stap 1. Gelukkig staan hieronder wat tips die u gemakkelijk mee kan nemen naar de volgende stap. Het enige wat u hoeft te doen is deze tips te implementeren in uw bedrijf zodat u groen kunt ondernemen.

Verminder de CO2-uitstoot van uw werknemers

  • Reizen: spaar het milieu door uw werknemers een abonnement op de trein te geven. De ecologische voetafdruk per werknemer zal zo enorm afnemen.
  • Zonnepanelen: bespaar op het gebruik van fossiele energie door zonnepanelen op het dak van uw bedrijfspand te plaatsen. Zo verkleint u de CO2- uitstoot van het bedrijf aanzienlijk. /li>
  • Elektrisch rijden: stimuleer elektrisch rijden onder uw werknemers en verduurzaam het klimaat. Schaf enkele bedrijfsauto’s aan zodat werknemers een ‘schoon’ werkbezoek kunnen afleggen.

Draag zorg voor een eerlijke kantine

Voorzie de kantine voor fairfood en draag bij aan het welzijn van boeren en producten in ontwikkelingslanden. Wanneer u zorgdraagt voor een eerlijke kantine, ontvangen boeren en producenten uit deze landen een eerlijke prijs die hen in staat stelt aan een betere en duurzame toekomst in eigen land te werken.

Recycle

Thuis doen we dit al een tijd: afval scheiden. Voor veel bedrijven wordt afval scheiden de norm. Voer dit in binnen uw bedrijf zodat ook úw bedrijf een steentje kan bijdragen aan een gezonder milieu. Plastic zwerfafval zorgt voor veel CO2- uitstoot. Zorg daarom dat u voor vergaderingen of meetings gebruik maakt van naambadges van metaal of duurzaam plastic: een welkom en praktisch middel om het ijs tijdens conferenties en zakelijke events te breken.

Ecologische kantoorartikelen

Houd bij het aanschaffen van kantoorartikelen rekening met alternatieven die minder belastend zijn voor het milieu. Schaf bijvoorbeeld houten meubels aan met een FSC-keurmerk. Dan weet u zeker dat het hout uit een duurzaam gekapt bos komt. Ook kunt u eens nadenken over kantoormeubelen gemaakt van CO2 slurpend bamboe. Deze plant groeit razendsnel waardoor het een geschikt alternatief is voor tropisch hardhout of kunststof.

Maak gebruik van herbruikbare pennen, gerecycled papier en karton en gebruik duurzame inktpatronen die meerdere keren gebruikt kunnen worden. Print zo weinig mogelijk en wanneer u print, doe dit dan in een ecofont. Dit is een speciaal lettertype waarvan de lijnen van het schrift bestaan uit gaatjes. Hierdoor oogt een geprinte tekst wél wat grijzer.

Representatief in de zorg: 5 belangrijke tips

Representatief in de zorg: 5 belangrijke tips

Een zorginstelling moet een professionele en prettige sfeer hebben. Er zijn diverse manieren om deze sfeer te bereiken. Wat veel mensen vergeten, is dat de medewerkers van een zorginstelling ook invloed hebben op de sfeer binnen het bedrijf. Zien zij er representatief uit? Dan is de sfeer al snel professioneel en prettig. Zien zij er niet professioneel uit, dan is een professionele sfeer binnen de betreffende zorginstelling vrijwel onmogelijk.

Wilt u aan de professionaliteit en representativiteit van uw zorginstelling werken door uw medewerkers wat netter te laten ogen? Dan geven wij u graag 5 tips voor representatieve medewerkers in de zorg.

Geef uw medewerkers bedrijfskleding

Dragen uw medewerkers allemaal dezelfde professionele en representatieve kleding, dan zien zij er direct netter uit. Bijkomend voordeel: uw patiënten of cliënten kunnen uw medewerkers duidelijk herkennen als zij allemaal dezelfde kleding dragen.

Stel regels op

Binnen een professionele zorginstelling kunt u niet zonder gedragsregels. Geef duidelijk aan wat u van uw medewerkers verwacht wat betreft bedrijfskleding, persoonlijke verzorging en dergelijke. Wilt u bijvoorbeeld niet dat uw medewerkers zware make-up dragen? Zet dit dan in de bedrijfsregels. En wilt u ook geen piercings en tattoos zien? Dan kunt u dit ook in de regels zetten.

Koop naambadges voor uw medewerkers

Met bedrijfskleding zien uw medewerkers er al netjes uit, maar naambadges brengen hun professionele uitstraling écht naar een hoger niveau. U kunt plastic naambadges bestellen voor uw medewerkers, maar u kunt ook badgehouders kopen. Aluminium naambadges zijn nog sterker dan plastic naambadges en gaan daarom langer mee. Bovendien zien aluminium naambadges er op en top professioneel, representatief en luxe uit.

U kunt uw naambadges bestellen bij Uniq Print. Onze voordelen:

  • U hoeft niet veel geld uit te geven aan uw naambadges. Bij Uniq Print bestelt u deze al vanaf 1,50 euro per naambadge.
  • U kunt uw naambadges opnieuw gebruiken. Al onze naambadges zijn herbruikbaar.
  • U betaalt geen verzendkosten. Wij nemen deze altijd voor onze rekening, ook bij een kleine bestelling.
  • Vandaag besteld, morgen of overmorgen al in huis.

Geef het goede voorbeeld

Wilt u dat uw medewerkers er altijd netjes uit zien? Geef dan zelf het goede voorbeeld. Kleed u iedere dag volgens de regels van uw zorginstelling en de kans is veel groter dat uw medewerkers dit ook doen. Vraag de managers binnen uw zorginstelling om hetzelfde te doen.

Houd een hoge standaard aan

Houdt u een hoge standaard aan binnen uw zorginstelling? Dan is de kans op overtredingen veel minder groot. Is er een sfeertje dat eigenlijk alles wel kan en dat het niet uit maakt hoe uw medewerkers eruit zien? Dan lopen er al snel onverzorgde medewerkers rond. Met een hoge standaard gebeurt dit niet, simpelweg omdat iedereen gefocust is om aan de hoge standaard te voldoen.