Links of rechts dragend?
Op beurzen letten wij altijd op de netwerk skills van de mensen. Naambadges hebben immers het doel om contact te maken. Echter naambadges alleen is niet voldoen, de rest hangt af van het menselijk gedrag.
‘Overkill’ dit is een meestal grote hand die te hard knijpt. Deze persoon is zich meestal niet bewust van zijn kracht. Ook het reflex ‘au!’ bij de ander zal geen invloed hebben op zijn voorstelgedrag. Kun jij je al iemand voor de geest halen? Dit is wel een heel opmerkelijke hand: ‘De dode vis’. Er wordt een slappe hand in de jouwe gelegd zonder kracht of energie. Je hand wordt ook niet omvat, dat mag jij doen. Ook het schudden van de hand blijft achterwege en met het loslaten heb je de neiging om je hand aan je broek af te vegen. De ‘Hamsterhand’ is een halve hand gekromd waardoor je ook een halfslachtig gevoel krijgt. De palmen raken elkaar niet en de hand is vluchtig. De overtuiging mist naar mijn idee. Er is maar één manier om een hand te geven. (oefen maar even mee, dit kan vanuit de zitpositie). Je elleboog rust in je taille, de hand steekt in een hoek van 90 graden naar voren. Jouw handpalm wijst naar binnen, niet naar beneden (is ook een overkill) en met zoveel kracht dat jij denkt de ander aankan omvat je de hand en geeft een ferme handdruk. Aankijken graag zolang de hand niet is losgelaten. (goed gedaan!) En dan…namen! Een bekentenis van mijn kant… ik ben zó slecht in namen. Daarom ben ik zo blij als er naambadges zijn. Links of rechts dragen, that’s the question. Jij draagt de naambadge Rechts. Alleen verkooppersoneel en bediendepersoneel dragen de naam of logo Links. Rechts draag je je naambadge omdat wanneer je elkaar de hand schudt, er ruimte blijft om direct oogcontact te maken. En laat dat nou net het allerbelangrijkste zijn tijdens het netwerken!